.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عمليات ساخت كارحانه كك‌سازي مازندران ‌اجرايي مي‌شود‌

وزير صنايع و معادن از اجرايي شدن عمليات ساخت كارخانه كك سازي و زغال‌شويي جديد شركت البرز مركزي در هفته آينده خبر داد.‌

به گزارش فارس ،  علي‌اكبر محرابيان در مراسم كلنگ‌زني كارخانه كك‌سازي و شروع عمليات اكتشاف معدني مناطق سفيد‌ريز و استيل كنار شركت البرز مركزي گفت: در دو سفر هيئت دولت به مازندران ساخت كارخانه كك‌سازي و زغال‌شويي جديد در اين مجموعه مصوب شد.
وي به انجام كار مطالعات، اموركارشناسي، بررسي مسائل زيست محيطي و اخذ زمين براي ايجاد اين مجموعه‌ها در اين مدت اشاره كرد و افزود:‌ با قول‌هايي كه مجريان اين طرح‌ها داده‌اند عمليات اجرايي از قبيل خاكبرداري و ساخت ساختمان‌هاي مجموعه در هفته آينده انجام مي‌شود.
وزير صنايع و معادن با تاكيد بر اجراي هر چه زودتر طرح‌هاي صنعتي كلنگ‌زني شده‌ در استان‌ها گفت: عادت به حضور در مراسم‌هاي كلنگ‌زني ندارم ولي به خاطر ايجاد قوت قلب در مجريان طرح كك‌سازي و زغال‌شويي البرز مركزي به منظور تسريع در اجراي اين طرح در اين مراسم شركت كردم.
به گفته وي با رفع مسئله محدوديت استقرار صنايع در استان مازندران با مصوبه هيئت دولت، زمينه و بستري مناسب براي استقرار صنايع در اين استان فراهم شده است.
محرابيان گفت: با ايجاد كارخانه كك‌سازي سوادكوه اين مجموعه به همراه ديگر مجموعه‌هاي شركت زغال سنگ البرز مركزي، ‌سالانه به 700 هزار تن زغال سنگ نياز دارد در حالي كه هم اكنون توليدات اين شركت 200 هزار تن است.
وي افزايش توليد زغال سنگ با ساخت كارخانه كك‌سازي را از جمله فوائد اين مجموعه دانست كه منجر به ايجاد اشتغال براي مردم منطقه مي‌شود.
وزير صنايع و معادن به احداث زغال‌شويي در مجموعه شركت البرز مركزي اشاره‌اي كرد و افزود: با ايجاد اين مجموعه و شست و شوي زغال سنگ و تبديل آن به كنستانتره رشد اقتصادي در منطقه سوادكوه نيز فراهم خواهد آمد.
وي تصريح كرد: با ايجاد چنين كارخانه‌اي كه زمينه اشتغال مردم منطقه سوادكوه را فراهم مي‌كند مجاز به انتقال زغال سنگ توليدي كك‌سازي به استان‌هاي ديگر نيستيم.
وزير صنايع و معادن به عمليات ساخت كارخانه خودرو‌سازي در بابل اشاره كرد و گفت: با ايجاد سوله‌ و ساخت ماشين آلات اين كارخانه در تهران به زودي خط توليد خودرو در مازندران آغاز مي‌شود.
رئيس سازمان صنايع و معادن استان مازندران نيز با اشاره به اينكه سرمايه‌گذار اين كارخانه شركت تهيه و توليد وزارت صنايع و معادن است، اظهار داشت: ميزان سرمايه‌گذاري اين پروژه‌ مهم 300 ميليارد تومان است.
مرتضي هاشم‌پور با تاكيد بر اينكه كارخانه كك‌سازي با ظرفيت 600 هزار تن ذغال‌سنگ كارش را آغاز مي‌كند، افزود: با راه‌اندازي اين كارخانه تمام معادن زغال‌سنگ متروكه اين منطقه بايد فعال شود.
رئيس سازمان صنايع و معادن مازندران خاطرنشان كرد: معادن البرز مركزي سوادكوه در حال حاضر با 100 هزار تن ظرفيت در حال فعاليت است كه با بهره‌برداري از اين مجموعه به 600 هزار تن ارتقا پيدا مي‌كند.
وي اشتغالزايي فاز نخست اين طرح را براي 400 نفر اعلام و يادآور شد: محصولات و فرآورده‌هاي كارخانه كك‌سازي مواد اوليه كارخانه‌هاي ذوب‌آهن مي‌شود.
هاشم‌پور با اشاره به اينكه بيش از صدها فرآورده از اين كارخانه استخراج مي‌شود، سقف دوره زماني براي افتتاح اين پروژه را سه سال عنوان و بيان داشت: تلاش مسئولان و نمايندگان مجلس بر اين است كه كارخانه كك‌سازي در كمتر از دو سال به مرحله بهره‌برداري برسد.
رئيس سازمان صنايع و معادن مازندران محل استقرار كارخانه كك‌سازي را منطقه انجيل‌تنگه سواد‌كوه اعلام و اضافه كرد: در حال حاضر كارخانه زغال‌شويي نيز در اين منطقه مستقر است كه مقرر شد اين كارخانه از محل اعتبارهاي دولتي بازسازي و نوسازي شود.
وي با تاكيد بر اجراي اصل 44 قانون اساسي از واگذاري احتمالي اين كارخانه به بخش خصوصي خبر داد.
هاشم‌پور گفت: تاكنون براي استارت اوليه كارخانه كك‌سازي 15 ميليارد تومان اعتبار تامين شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.129 seconds.